Bakning!

Vill börja med att säga hur mycket jag skrattat för mig själv ikväll. Vissa stunder kom det till å me tårar när jag började tänka på hur j*vulst dålig jag är på att lyckas med saker och ting.

Köpte en kakbok igår och tänkte passa på att baka ikväll, var verkligen längesedan jag bakade något. Sagt och gjort, for och köpte de ingredienser vi inte hade här hemma och sedan började jag mitt projekt. Slog till & gjorde två olika sorter.

Den första är "hallongrottor". ja, ni vet väl hur de brukar se ut. Hur små de brukar vara och hur sylten brukar ligga i ett LITET hål i mitten. Japp, ta en titt här hur mina blev..


När de hade varit inne i ugnen halva tiden ungefär tänkte jag att de blev för stor men äh, de funkar nog. Såg ju inte så farligt ut från ugnsluckan ändå.


Såhär såg bilden ut i boken, jag gjorde PRECIS som det stod i receptet också!!


Ja, ser ni. ursch! Inte nöjd!


Skulle lägga kakorna som de låg på bilden i boken. Vilka ser godast ut? ;D HAHA!!


DE ANDRA! -> kladdiga chokladkakor.. såg jäkla god ut! (i boken)



Stod att man skulle klicka ut degen/smeten på bakplåtspapper med visst mellanrum. Funderade hur det skulle gå eftersom min smet var alldeles för lös, som sockerkakssmet? Hm, jag tog muffinsformar! Då kunde det då inte rinna ut i hela ugnen!



Här såg det ju inte så illa ut?


Blev dock inte som kakorna i boken...igen.


Man skulle hacka i småbitar med ljus blockchoklad. Är det dem som blivit som skorpor ovanpå tro?

Ser ni ens likheten mellan mina kakor & dem i boken?


_______ Nu drar jag ett streck över detta! 19 år och okunnig på att baka. Är bara att inse att jag inte är gjord för det. Hädanefter får jag baskemej köpa en kaklåda om några ska komma på fika. Pinsamt! haha, men jag är inte bitter ;).

//T

Kommentarer
Postat av: Anonym

Huvudsaken dom smaka gott! ;)

2010-03-02 @ 22:02:35
Postat av: Isabelle

hahaha kung!

2010-03-03 @ 11:59:51
URL: http://bellsiboop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0