It's my life

Kom hem till Åsele igårkväll. Världens snällaste pappa Inge-Bo hämtade oss i Umeå på flygplatsen!
När vi kom hem hade mamma fixat mackor och kaffe. Satt och surre ett tag i lägenheten sen for vi till Svartis.
Mackan Helen & Vissmo är också i Åsele så vi ska till morsan senare och käka middag och umgås.

Glad påsk på er! KRAM

Buffé

Ligger i sängen efter att ha ätit frukost här på slottet ;). Sov som en stock inatt i denna säng, MJUKA kuddar och riktiga täcken. Till skillnad mot de andra, eller som de flesta sängar brukar vara här i Thai. Eller överhuvudtaget utomlands! Det var sista natten vi sov inatt, för vi kommer åka med Flyget om 15 timmar hem till Sverige.

Vi kommer landa i Stockholm vid 7-tiden på morgonen men åker inte till Umeå förrän senare på eftermiddagen. Man vet ju aldrig om det blir förseningar med thaiflyget.

Onsdag  (imorgon) 17,30 kommer vi landa i Umeå!

KRAM

Dream hotel - Bangkok

Känns nästan obehagligt lyxigt här på hotellet! Nästan för fint för oss känns det som. Haha! Deoder under sängen o på toaletten. I taket är det speglar med deoder. Och för att inte tala om sängen o kristallkronan! Även att det finns bemanning vid dörrarna där thailändarna står och öppnar dörren åt en när man ska in och ut!
De flesta som vi sett här verkar vara kostymnissar osså kommer vi här med foppatofflor, shorts & linne!
Ligger i sängen nu och har gråtit framför en film tillsammans med min älskade. Att man blir så berörd av vissa filmer.
Alla borde se den, man får sig en tankeställare. Att ta vara på de människor man har runtomkring sig och aldrig ta någon eller något förgivet!

Har varit trött sedan länge, är nog dax att sova så man orkar hela morgondagen! Godnatt på er!

Dream hotel - Bangkok

De flesta som vi sett här är kostymnissar osså kommer vi här med foppatofflor, shorts & linne! Känns rätt lustigt.

160

Vi kom fram till vårt hotell halv 11 på förmiddagen. Vårt rum var inte klart så vi for ut och käkade medan vi väntade på att få checka in. Resan hit ska vi kanske inte tala om, vår taxichaufför hade en tung högerfot om man så säger.. Till och med jag blev åkrädd! Nåväl, det gick bra iallafall och det är huvudsaken!

Vi åt föresten tacos nu innan vi fick vårt rum. Väldans gott! :)

Vi återkommer senare! KRAM

Italia

Precis hemkommen efter en god middag! Svullade i mig en hel salamipizza så nu står magen rätt ut. Är det semester så är det! Hehe. Har gått omkring och kollat runt idag längst beachgatan. Gick in och skulle köpa ett par shorts hos några indier, och fy vilket otrevligt folk det var där... Tacka vet jag Thailändare!

Nåväl, vi har även bokat taxi för imorgonbitti. Kl 09 åker vi iväg till Bangkok och tillbringar våra sista dagar där. Känns sjukt att tiden gått så snabbt, att vi bara har ett par dagar kvar av semestern.

Nåväl, vi ska njuta av de sista dagarna nu! KRAM FRÅN OSS

live and learn

Vi har det himla gött!

...Tänkte så ni vet att vi lever iallafall!

Thaaaailando!

Nu har vi precis duschat o fått i oss lite mat i magen. Ska ut igen tillbaka till folket därute.. Har då aldrig sett en så full thailändska förut! haha! ;D Tur vi fick oss ett gott skratt iaf.
Skulle vara snäll o ställa pallen bredvid min så hon kunde luta sig mot mej, men när hon var påväg att sätta sig så drog jag undan stolen... Hon ramlade och alla skrattade.. Var inte riktigt meningen att det skulle bli så, Meen men. Alla fick vi oss ett gott skratt!

KRAM FRÅN OSS!

Don't worry

...Be happy!

Sommar!

Här är ett nytaget kort! Vi hade en stranddag idag. Fick pedikyr & footscrub. Så nu känns fötterna hela och rena! Var inte så att vi ropade efter dem utan de kom till oss och började pilla på fötterna, och snäll som vi är fick de fortsätta! Vi åt även en jättegod fisk på stranden idag, även där köpt av en strandförsäljare ;).
Sedan har Fredrik lagt upp en video på facebook från idag när han filmade på beachgatan. Skulle vara rätt coolt att filma inne på de värsta gatorna men då riskerar man ju att förstöra kameran... Får se om vi vågar oss på det någon dag. Annars har ni ju sett litegrann iallafall.

Nu ska vi snart ut och käka en god middag, klockan är ju snart 19 här så magen börjar kurra...Igen! haha.
Ha det bra alla där hemma! PUSS O KRAM

Här kommer en liten sommarlåt! :)

Tjeenare mannen

Man känner lugnet mer och mer i kroppen nu, njuter verkligen av ledigheten ska jag säga! Ingen stress, inga måsten, äta gott och sova... MEN det sätter sina spår om man säger så, känner hur hela jag har svällt. Mina thaishorts som jag köpte förra året ramlade av mig hemma i Sverige innan vi for och nu sitter de som sten! Putar jag magen för mycket lovar jag att jag spräcker dem. Haha!

Idag har vi däremot rört oss mer än vanligt på vår semester. Son Kran, det thailändska nyåret, har börjat idag. Det sprutades vatten överallt och folk var galen!! Såg filmer innan vi for om detta men jag kunde aldrig föreställa mig hur roligt det skulle vara! Haha, gamla som unga kastar och skjuter vatten på varann.
Var först inte alls taggad då fredrik köpte en liten vattenpistol igår men idag slog vi på stort och köpte två långa rör man sprutar vatten med. Galet roligt!! Det måste helt klart upplevas för att man ska förstå.

KRAM KRAM

Hallå världen!

Dagen började med riktigt fint väder. Vi for på hotellet som ligger bredvid vårt och badade i poolen. De hade även bastu som Fredrik såklart skulle testa! Han njöt riktigt mycket! När solen började gå i moln allt mer gick vi iväg och kikade på kläder och började känna hungern - vi skull hadd äte nånting ;).
Vi gick på den Svenska restaurangen som vi hittade igår när vi promenerade omkring, Globetrotter hette föresten restaurangen. Fredrik beställde in pannbiff m stekt potatis och stekt lök. Jag beställde mig köttbullar och stuvade makaroner. Vi båda blev riktigt riktigt nöjd!! Såå gott :D Så detta mina vänner, var lätt dagens höjdpunkt. Haha! Vi som älskar mat ;)

När vi var på väg hem började det ösregna så att gatorna var heltäckt av vatten. Helt sjukt vad mkt vatten det kan komma på en och samma gång. Medan vi stod under ett tak o väntade på att det skulle ge sig så kommer såklart försäljare.. Men denna gång var det inte nåt dåligt utan vi köpte oss en vattenpistol! Nu jäklar ska här skjutas vatten när folket börjar dra igång på riktigt. Vi såg ett par grabbar som sprutade vatten redan idag men annars var det lugnt på gatorna än så länge.

Nu blev det en massa text. Tänkte lägga ut bilder men orkar inte vänta på det här sega internet som vi har.
KRAM FRÅN OSS!

Första beachdagen i Pattaya

Nu har både jag o fredda kommit ur duschen. Man känner sig rätt nöjd efter en dag i solen. Jämfört med förra stället finns det en massa försäljare på stranden här. Kan bli lite jobbigt emellanåt men är rätt kul ändå!
Köpte coconut oil idag som jag smörjde på armar, mage o ben. För att försöka komma ikapp F's brunhet ;).
Vi gick en sväng på en bakgata när vi skulle luncha. Det kändes som att det bara var "lady.." barer efter den gatan, de skrek efter en hela tiden. "Oooh beutiful man, beutiful woman".

Kom förbi en strandföräljare med armband också.. Och jag var ju bara tvungen att köpa dessa! :)
Jesse ringde även en sväng när Fredde höll på rosta mackor, det började tjuta som fan inne här o brandvarnaren gick. Haha! Han lyckades stänga av den och man kan ju se det som så.. Att nu vet vi att den fungerar iallafall. Nu ska vi relaxa lite innan vi ger oss ut igen. Kram på er!

Verkar inte fungera att lägga upp bilder just nu så vi återkommer med det senare!

Pattaya

Sitter nu på rummet vi ska bo i de närmaste 8 dagarna. Hade en liten avskedsfest igår med Singah Sussa & Veronica. Klockan blev rätt mkt innan vi tog oss tillbaka till vår Bungalow. Vi fick även se två hundar fightas på Singah & Sussas altan. Den ena var så fruktansvärt sotis på den andra som vi kelade med. Men tillsist gav den större hunden upp o for iväg som tur var! Skulle kunna skriva hur mkt som helst om allt vi gjort o varit med om känner jag..

Tillsist hade vi världens drygaste bussresa hit till Pattaya. Det tog oss 6 timmar att åka o man var måttligt less, helst när vi hade ett par ryssar som inte kunde snacka engelska med chauffören för att förklara var DE skulle bo. Höll på bli tokig, fast å andra sidan fick vi ju åka med o kolla läget runt här. Och det är jäkligt mycket att se!

Hoppas allt e bra Hemma! KRAM

Ha det så kult på restaurangen!

Här kommer ett inlägg igen. Livet rullar på här i värmen, dock regnade det som tusan igår så jag o fredrik blev fast vid poolen. Stod under ett parasoll och trodde det skulle ge sej men det gjorde det inte. Det bara small o dundrade. När det lugnade sig skyndade vi oss till restaurangen o satt där med Singah & Sussi.

Imorrn e sista dagen här, sedan drar vi vidare till Pattaya och firar Song Kran. Kommer nog bli en upplevelse!!

Här är en bild därifrån, som ni ser får man till och med spruta på poliserna!

K.B resort

Vi hade en utflykt till White sand beach idag från K.B resort där vi bor. När vi kom fram regnade det som tusan och vi ringde till Sussa o Singah som var kvar där vi bodde o där vare sol. Crap!
Efter 30 minuter ungefär började solen komma fram och solen kom fram! Gick knappt att ligga still så vi turades om att hoppa ner i vattnet o bada. har inte känt av den värmen förr vill jag lova.

Lite bilder nu ist för massa text:

här har ni mina (terese) byggbett men nu har de blossat upp mkt mer så det är som blammor fulla benen. Jag lever ändå! Så, mamma & Inge-bo, ni behöver inte vara oroliga ;)

Här har ni en bild från ´våran kajaktur, vi landade på en lite mindre ö där vi var först.. men senare
kom det fler turister o besökte denna. Mysig dag men jag vill lova att man fick träningsvärk i armarna! ;D

denna bild e från idag då vi var på white sand beach. Var ett jättemysigt ställe vill vi lova! :)
Såg inte ut att vara så mkt från stranden men när vi kom upp på terasen var det underbart!

PUSS O KRAM FRÅN TERESE O FREDRIK

Thailandoo

Vi mår som kungar här i värmen! Vi har träffat ett par från Gävle som vi umgicks med igår. Imorgon är planerna att vi ska ut med kajak och fara ut på en mindre ö. Vi ska även flytta till Kai Bai Beach härifrån Bailan Beach resort. Hoppas allt är bra hemma! Puss o Kram från oss!