Att rösta genom "valkompassen" -> HAHA

Måste bara få skriva av mig ett par rader. Jag själv röstade efter att ha läst om de olika partierna, långt ifrån alla dock.. Jag kan inte påstå att jag är särskilt insatt i valet/politik över huvudtaget. Men jag röstar på det jag tror på. Tycker det är otäckt att folk kan ha så otroligt starka åsikter om saker och ting, men ändå inte kunna argumentera till varför de tycker si eller så, vad som är bra eller dåligt, att ha fakta helt enkelt. Att näst intill idiotförklara folk för hur de röstat. Man röstar ju trots allt på det parti som man tror ska gynna en själv, eller som låter vettigast(?) om man kan säga så. Så fungerar jag iallafall. Man kommer inte långt här i världen om man alltid ska tänka på alla andra, att det ska bli bra för alla. För det kommer aldrig bli så! Alla kan ALDRIG vara nöjd. Det kommer alltid finnas missnöje hos folk. Ska man komma någonstans här i världen, är den första man ska tänka på.. -> Sig själv! 

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0