Taxidriver

Hotellet som vi bor på nu ligger i en jäkla uppförsbacke. Vi gick ner & kollade läget i "byn", för det är nog precis vad det är här. Rätt lugnt o stillsamt. Fick ta ett par pauser när vi skulle leta något ställe att käka på. Tillslut hittade vi ett och maten var kalas! Jag tog en köttbit med pommes & stekt lök. Freddan tog en carbonara & gick lös på en sås dem hade, Jalapenos i flytande form! Dit går vi absolut fler gånger :)
När vi skulle hemåt tog vi taxi eftersom det kändes jäkligt jobbigt med uppförsbackarna här. Trodde det skulle gå kanon TILLS Fredrik gav honom fel vägbeskrivning & sa att han skulle fortsätta längre upp än där hotellet låg. taxikillen fick motorstopp, bilen började rulla bakåt... Tillslut tokvarva han o kom uppför backen. Som visade sig vara fel. Han klev ur bilen, det rök och började luktade bränt. Han skakade på huvudet när Freddan skratta & sa att det måste nog ha blivit fel. Så det var bara för honom att vända neråt. När han lämnade av oss gick han ur bilen o viftade framför näsan o skrattade. Snacka om bränd koppling! Blev smått nervös om vi skulle bli tvingad att betala för den förstörda kopplingen men det slapp vi!

Det kanske ser ut som att allt är en dans på rosor nu när vi är utomlands men det kan jag meddela att det inte är. Har redan haft mina stunder då det bara känns piss. Då foten värker, då det inte känns bra när jag varken står eller sitter. Att ligga ner är den bästa vilan. T.om. Fredrik har påpekat hur mycket jag sovit/vilat jämfört med annars. Första dagen känns det som att jag inte gjorde annat än att just sova.

Nåväl! Ha en bra dag! Kram


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ni skulle kanske ha bokat om resan och åkt när din fot varit bra? :) Men hoppas ni kan juta av resan ändå och ha det trevligt :) Kram

2012-02-07 @ 19:16:19
URL: http://s0fiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0